ENGLISH I ESPAÑOL I CATALÀ


MBMNEWS

 

27 de Enero de 2011
COMISSARIA CENTRAL DELS MOSSOS D'ESQUADRA 2005-2009
Si a l'observació de Bismark que "la política és l'art del possible" li afegim la frase de Ruskin, per a qui "la indústria sense art és brutalitat", conclourem que el procés de crear arquitectura és també un art del possible. Es tracta de navegar per les corrents de la realitat a la recerca de sensacions de bellesa. Per aconseguir-la, cal disposar de temps per observar i reflexionar, així com posseir una ment crítica vinculada al treball artesanal.
Només podem entendre l'emplaçament d'un edifici quan el situem a la llum d'una idea intuïtiva, així comença el diàleg amb la ciutat o amb la geografia del paisatge.
La comissaria de policia havia de situar-se en la falca formada per la confluència de dues de les principals avingudes de Barcelona, davant de la plaça d’Espanya. La solució urbana havia de solucionar el problema de les diferents regulacions d'altura de les dues avingudes, responent a la vegada a la monumentalitat de la plaça circular. La decisió de crear dos ales o "aguantallibres", respon a la necessitat que tres cossos de policia independents compartissin l'accés i un vestíbul públic. I ja que l'edifici exigia la representativitat que es requereix de les forces de l'ordre en una societat democràtica, el vestíbul d'atenció al públic havia de presentar un entorn agradable a més de complir amb les obligades mesures de seguretat.
Entre les dues ales o "aguantallibres" hi ha un atri vidrat de quatre plantes amb un pati enjardinat situat a la part posterior. Les façanes d'aquestes dues ales es componen d'un mòdul continu de mainells d'acer galvanitzat amb balcons fotovoltaics en els costats sud i oest que emmarquen el vidre. Es tracta d'una vaga referència clàssica al llenguatge de base, columna i cornisa, característic dels edificis de l'Eixample de Cerdà, amb tancaments de pavès a la base i murs de formigó perforats per finestres a la part superior.
¿Bona navegació i bellesa? Només el temps ho dirà, però sense riscos no hi ha forma d'apropar-se a la bona arquitectura. Una qüestió relacionada amb l'art del possible.

 


ARQUITECTURA I URBANISME
NOTÍCIES
CAIXA DE PANDORA

 

 
         
Layer 4 copy 2 copia 4
Layer 4 copy 2 copia 3
Layer 4 copy 2 copia 2
Layer 4 copy 2 copia
Colocar aquí el contenido para id " ayerIDP"
Layer 4 copy 2 copia 2
Layer 4 copy copia